Jul 28, 2010

BAJAJ PULSAR 220 F

This is a recent photos of Bajaj Pulsar 220, see the F symbol under the head lamp, engine color, front and rear suspension it's all covered in black, a type of carburetor can supply power until 21 ps at 8500 rpm. This version more qualified ever than the injection version. Half fairing versions of this design is quite nice and looks well with the overall motor design. There are opinion that this half fairing version is kind of strange (maybe they are not too familiar with Indian motorcycle) but it different with the reality. Let see the design of this motorcycle look muscle and have a character.
Hopefuly Bajaj Auto Indonesia will consider the plan to market Bajaj Pulsar F (fairing version) or S (naked version). Because the Bajaj Pulsar 220 S is similar to 180 and 200 versions.

Photo from www.xbhp.com
Photo from www.xbhp.com

5 comments:

  1. kalo ngomongin tenaga..
    kayaknya karbu masi belom terkalahkan deh..
    injeksi menang irit aja..
    -econ-

    ReplyDelete
  2. betul banget itu om econ :) secara karbu memudahkan dalam penyetingan, kalo injeksi sementara ini masih susah diutak-atik...

    ReplyDelete
  3. coba ada rangka turbularnya hmmm keren tuh...buat mengisi kekosongan di sisi samping...

    bro steven bikinin donk...heheheheheheh...

    regards,
    kambing_knight

    ReplyDelete
  4. kalo pulsar malah menang iritnya di banding vi**** yg udah injection,prbandingan bensin saja masih jauh,pulsar 45:1 sdangkan vi**** 35:1,cuman dr sisi rangka,pulsar berat bgt,mngkin sama kayak naik moge,heheh...

    ReplyDelete
  5. @ baried: iya, kalo tubular lebih terkesan padet ya.
    @firman : berat itu pasti, makanya kalo mogok mending dinaikin truk aja, berat kaya vespa :)

    ReplyDelete